سقف مجاز خرید طلا اعلام شد / مالیات طلا چقدر است؟ کاهش قیمت جدید طلای جهانی امروز جمعه ۳۱ مرداد قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ مرداد + جدول حذف یارانه نقدی ۱۸ میلیون نفر از شهریور / یارانه کدام دهک‌ها قطع می‌شود؟ وزیر راه و شهرسازی: ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم/نرخ بلیت پرواز‌های اربعین کنترل شد/در تعداد هواپیما ناترازی داریم سخنگوی صنعت آب: مخازن سد‌های کشور ۴۰ درصد آب دارند معاون وزیر نیرو: به نظر می‌رسد که تا یک ماه آینده، خاموشی بخش خانگی متوقف شود/ به خاطر کمبود آب، تراز ۱۲ هزار و ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های برقابی را از دست دادیم پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۴ نرخ خدمات پستی در کشور افزایش یافت اجرای حکم انفصال از خدمت مدیرعامل شرکت نفت موقتا متوقف شد آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروش ۳۰ مرداد/سکه‌های ۶۲ میلیونی به دست خریداران می‌رسد وزیر صنعت: تعرفه ۸۷ درصد کالا‌ها میان ایران و ارمنستان صفر شد آب سد طالقان به تصفیه‌خانه هشتگرد رسید شرکت برق: به دنبال کاهش ذخایر آبی، برق ۱۰۰ اداره به دلیل عدم رعایت الزامات صرفه‌جویی انرژی، قطع شد

واکنش ایران خودرو به خبر نصف شدن دنا در تصادف پیرانشهر

ایران‌خودرو به خبر نصف شدن خودرو در تصادف پیرانشهر واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۶۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایران‌خودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجربه فوت دو هم‌وطن شده، تاکید کرده، خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف به طور غیر اصولی در خارج از شبکه ایران‌خودرو به هم جوش‌کاری و متصل شده است.

در پی انتشار تصاویر حادثه تصادفی در پیرانشهر، بسیاری از رسانه‌ها، بدون توجه به علل و شرایط این حادثه، به صورت شتاب‌زده و بدون توجه به نظرات کارشناسی، انگشت اتهام را به سمت خودروساز برده و دو نیم شدن خودروی دنا را ناشی از غیراستاندارد بودن تولیدات داخلی دانسته‌اند.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، خودروی مذکور تولید سال ۱۳۹۶بوده و دارای دو تصادف سنگین، یک‌بار در سال ۱۳۹۷ و یک‌بار در سال ۱۳۹۹ بوده است.

تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمت‌های بدنه‌ای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسی‌های عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گل‌گیر‌های داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعه‌های اصلی خودرو نظیر ایربگ‌ها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوس‌ها و ... تعویض شده است.

خودرو مجددا در سال ۱۳۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شده و در بازسازی غیراستاندارد خودروی اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی، با وجود این‌که به منظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمامی قسمت‌های بدنه خودرو شامل سقف، ستون‌ها، سینی کف، گل‌گیر‌ها و ... به صورت جداگانه به یک‌دیگر جوش‌کاری و متصل شده که در این تصادف دچار جدایی شده است؛ لذا بدیهی است، جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.

تمامی خودرو‌های تولیدی ایران‌خودرو مطابق دستورالعمل‌های استاندارد، تست‌های تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت گذرانده و تاییدیه لازم را برای شماره گذاری دریافت کرده اند.

ضمن آن‌که، تمدید مجوز شماره گذاری خودرو‌ها به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد که آخرین آزمون انجام شده بر روی خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز آزمون معتبر خارجی صورت گرفته است.

مناسب است، نهاد‌های مرتبط نظارتی در خصوص احیا و به‌کارگیری مجدد خودرو‌های تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق، موضوع را مد نظر قرار داده و در جهت صیانت از کاربران خودرو‌ها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نسبت به نظارت‌های لازم در خصوص تداوم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در خودرو‌های تعمیر شده در خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان اهتمام لازم را به عمل آورند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار